Børnekirke fra søndag

Børnekirkens medarbejdere var samlet på Zoom – altså via telefoner og computere – her i ugen, og de har aftalt, at børnekirken starter op på søndag. Udfordringen er, at Life House er for lille til at der er fire kvadratmeter til hvert barn, hvis der kommer dem, der plejer.

I første omgang bliver børnekirken mest børnepasning. Der vil være to aktiviteter på søndag. De børn, der går i skole, går med Mogens Klausen m.fl. et sted hen og spiller Kongespil, og Natia og Cho Cho tager de små med op i Lifehouse. Lars laver en virus-sikker bespisning.

Søndag d. 31. maj er der fælles frikirke pinsegudstjeneste som drive-in i Almindingen, og her må vi ikke stå ud af bilerne. Her bliver der desværre ikke mulighed for at lave børneprogram, men der er et børneindslag i gudstjenesten – og den varer en times tid. Her er det altså en god idé at have lidt underholdning med til børnene i bilerne.

Søndag den 7. juni vil der være børnekirke, således at skolebørnene skal køres til Skrynan før gudstjenesten og hentes bagefter. De små vil igen være i Lifehouse.

Søndag d. 14. juni, hvor der er menighedens årsmøde, vil der også være børneprogram, formentlig på Skrynan.

Søndag d. 21. juni er det planlagt, at børnekirken tager til Brændesgårdshaven – og den åbner den 31. maj, så det skulle være muligt at fastholde den plan.

Sidste børnekirke før sommerferien er den 28. juni og her er det planlagt at holde sommerfest hos Lars og Karen Marie Pedersen i Østerlars. Dette kræver selvfølgelig, at forsamlingsforbuddet er hævet til mellem 30 og 50 personer.